5 geweldige sales tip
Het verschil tussen contact en contract is de letter R. De R van relatie. Een duurzame relatie aangaan, zodat klanten terug blijven komen: dit is waar het bij goede Sales om draait. Wij leren je hoe je dit in de praktijk doet en nemen hierbij meer dan 35 jaar ervaring mee.
Onderstaand alvast een tipje van de sluier. Goede Sales doe je zo:
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg
De eerste stap in het optimaliseren van je verkoopproces is inzicht. Ben je ontevreden over je verkoopresultaten? Zie dan dat dezelfde acties altijd tot dezelfde resultaten leiden. Verander je acties.
Er is meer water dan vis
Je ziet in dat het anders moet. Gefeliciteerd! De eerste stap is gezet. Maar nu dan de hamvraag: hoe kom je bij de vis?
Bedrijven kopen niet, mensen wel
Begin eens met het aanspreken van mensen, in plaats van bedrijven. Zet daarbij jezelf ook neer als mens en niet als bedrijf. Mensen doen zaken met mensen, niet met bedrijven.
Verkopen doe je met je oren
Zit je dan tegenover een mens van vlees en bloed? Luister naar wat je klant je te vertellen heeft. En vergeet niet: alles wat jij vertelt, dat weet je al. Luisteren dus!
Lever een klant wat hij nodig heeft, niet wat hij vraagt
Goed geluisterd? Dan weet je precies waar je klant behoefte aan heeft. En dit kan heel wat anders zijn dan waar hij in eerste instantie om vroeg. Toon je meerwaarde aan en wees oprecht; De ergernis over een slechte oplossing duurt voort als de vreugde van het binnenhalen van de opdracht allang vergeten is.